Met AccountGenie is opzeggen zo geregeld

Zoek in 3241 bedrijven naar de opzegprocedure voor abonnementen, lidmaatschappen, accounts, profielen & nieuwsbrieven.
Online, snel en zonder zorgen alles opzeggen.
Loading...

Hoe werkt accountgenie

In dit artikel leggen we uit hoe een opzegging via accountgenie werkt. We lopen door de verschillende stappen van het opzeggingsproces. Ook leggen we uit waarom je via ons bedrijven die anders onopzegbaar lijken wel op kunt zeggen.

Het indienen van de aanvraag.

Bij Accountgenie gaan opzeggingen altijd via een standaard procedure. Deze procedure is in samenwerking met onze juridische partners ontwikkeld. De eerste stap is het invullen van het opzeggingsformulier, tijdens het invullen worden een aantal verschillende gegevens gevraagd. Voor ieder bedrijf dat je wilt opzeggen moet je een klant- of lidmaatschapsnummer, de bijbehorende bankrekening en de rede van opzeggen invoeren. Deze gegevens zijn nodig om het opzeggingsproces te versnellen en te voorkomen dat het bedrijf na het indienen van de opzegging meer gegevens nodig heeft, of in sommige gevallen de opzegging weigert. Vervolgens dienen er een aantal persoonlijke gegevens ingevuld te worden en daarna moet een handtekening gezet worden.

Contact met het bedrijf

Zodra de gegevens zijn ingevuld en de betaling voltooid is wordt er een volmacht gegenereerd die accountgenie instaat stelt om namens jou accounts, lidmaatschappen of abonnementen op te zeggen. Daarna word een volmacht samen en met de andere ingevulde gegevens verstuurd naar het bedrijf dat opgezegd moet worden. In de meeste gevallen is dit het onderdeel van het proces wat het langst duurt. Dat komt doordat veel bedrijven de opzeggingen handmatig verwerken. Ook ontvangt je een email met daarin informatie over je opzegging en een link naar een statuspagina waar je altijd de huidige status van je opzegging kunt zien.

Afronding van de opzegging

Wanneer het bedrijf aan ons laat weten dat de opzegging is voltooid is zetten wij de status van de opzegging op afgerond en ontvang je hierover een email. Het komt ook wel eens voor dat het bedrijf je hier rechtstreeks over contacteert, in dat geval is het mogelijk om de opzegging zelf als afgerond te markeren via de eerder genoemde statuspagina.

Automatisering

Zoals je hebt gelezen gebeurt het grootste deel van onze opzeggingsprocedure automatisch, op het valideren van de opzegging na. Dit zorgt er voor dat we de prijs van onze opzeggingen laag kunnen houden terwijl het proces vaak sneller loopt. Ook hebben we daardoor meer tijd om nieuwe bedrijven aan onze opzegdienst toe te voegen.

Uitzonderingen

Gezien je via onze opzegdienst veel verschillende bedrijven kunt opzeggen gebeurt het af en toe dat er uitzonderingen in het proces zijn. Zo kan het bijvoorbeeld gebeuren dat een bedrijf extra gegevens nodig heeft om de opzegging uit te voeren. Mocht het gebeuren dat er een uitzondering optreed tijdens jouw opzegging,dan word je hiervan altijd per email op de hoogte gesteld. In het geval dat de uitzondering er voor zorgt dat de opzegging niet voltooid kan worden krijgt je uiteraard je geld terug.

Mocht het gebeuren dat je per ongeluk verkeerde gegeven heb ingevuld in het opzeggingsformulier, laat het ons dan zo snel mogelijk weten via de berichten box op de status pagina van de opzegging.

Waarom wel via accountgenie

Er word ons regelmatig gevraagd hoe het kan dat sommige bedrijven via ons makkelijk opzegbaar zijn maar via het bedrijf zelf erg lastig, hiervoor zijn een aantal redenen. Ten eerste krijgen we bij veel bedrijven een contactpunt waar bij we de opzeggingen rechtstreeks kunnen indienen, dit maakt het proces voor alle partijen eenvoudiger. Verder zijn er soms bedrijven die onrechtmatig onze opzeggingen weigeren, in dat geval nemen we contact op met het bedrijf en leggen uit dat dit niet mag. Vaak passen bedrijven zich daarna aan, maar in het geval ze dat niet doen zetten wij verder juridische stappen volgens de Nederlandse wet.